Ørsted får kapitaltilførsel på 60 milliarder kroner
Det danske energiselskab Ørsted står over for en markant kapitaludvidelse, hvor der samlet skal tilføres 60 milliarder kroner. Halvdelen af beløbet, svarende til 30 milliarder kroner, kommer fra den danske stat, som allerede ejer 50,1 procent af selskabet og dermed er hovedaktionær. Kapitaludvidelsen sker gennem udstedelse af nye aktier med fortrinsret for de nuværende aktionærer…
